Paul Auster illustration




uppgift i skolan till kursen Visuell Gestaltning

text från Paul Auster

Jag kom sent till hotellet - drygt en timme senare än planerat - och
checkade in i receptionen. Sedan gick jag genast upp till mitt rum. Just
som jag stack nyckel i låset började telefonen ringa. Jag gick in, slängde
väskan på golvet och svarade i telefonen som var placerad i en nisch i
väggen alldeles intill sängen mer eller mindre i kuddnivå. Eftersom
telefonen var vänd mot sängen, och eftersom sladden var kort, och
eftersom rummets enda stol stod utom räckhåll, måste man sätta sig på
sängen för att använda telefonen. Det var just vad jag gjorde, och medan
jag talade med personen i andra änden lade jag märke till en
papperslapp som låg under skrivborden på motsatts sida av rummet. Om
jag hade befunnit mig någon annanstans skulle jag inte ha fått syn på
den. Rummet var mycket litet och avståndet mellan skrivbordet och
fotändan av sängen knappt en och en halv meter. Min utkiksplats vid
sängens huvudända var den ända stället varifrån man kunde se vad som
fanns på golvet under skrivbordet. När samtalet var över reste jag mig
från sängen, hukade mig ner under skrivbordet och tog upp
papperslappen. Nyfiken förstås, ständigt lika nyfiken, men alls inte
beredd på att hitta något utöver det vanliga. Lappen visade sig vara en
av de där små meddelandeblanketterna som de skjuter in under dörren
på europiska hotell. Till......  och Från……...  datum och klockslag, och
därunder en tom ruta för själva meddelandet. Blanketten var vikt i tre
delar och på utsidan stod ett namn textad med stora bokstäver – namnet
på en av mina närmaste vänner.
Jag kom sent till hotellet - drygt en timme senare än planerat - och
checkade in i receptionen. Sedan gick jag genast upp till mitt rum. Just
som jag stack nyckel i låset började telefonen ringa. Jag gick in, slängde
väskan på golvet och svarade i telefonen som var placerad i en nisch i
väggen alldeles intill sängen mer eller mindre i kuddnivå. Eftersom
telefonen var vänd mot sängen, och eftersom sladden var kort, och
eftersom rummets enda stol stod utom räckhåll, måste man sätta sig på
sängen för att använda telefonen. Det var just vad jag gjorde, och medan
jag talade med personen i andra änden lade jag märke till en
papperslapp som låg under skrivborden på motsatts sida av rummet. Om
jag hade befunnit mig någon annanstans skulle jag inte ha fått syn på
den. Rummet var mycket litet och avståndet mellan skrivbordet och
fotändan av sängen knappt en och en halv meter. Min utkiksplats vid
sängens huvudända var den ända stället varifrån man kunde se vad som
fanns på golvet under skrivbordet. När samtalet var över reste jag mig
från sängen, hukade mig ner under skrivbordet och tog upp
papperslappen. Nyfiken förstås, ständigt lika nyfiken, men alls inte
beredd på att hitta något utöver det vanliga. Lappen visade sig vara en
av de där små meddelandeblanketterna som de skjuter in under dörren
på europiska hotell. Till......  och Från……...  datum och klockslag, och
därunder en tom ruta för själva meddelandet. Blanketten var vikt i tre
delar och på utsidan stod ett namn textad med stora bokstäver – namnet
på en av mina närmaste vänner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

2011-12-09 @ 19:20:28
Postat av: Anonym

snyggt jobbat!

2011-12-09 @ 19:21:55
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Hej!



Tack så hjärtligt!



Denna ovanstående bild är riktigt lyckad och jag gilalr den verkligen, snyggt!

2011-12-09 @ 20:25:21
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Daniel

Galet bra! Ser riktigt proffsigt ut faktiskt!

2011-12-14 @ 16:25:32
Postat av: Smsa Låna

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-01-12 @ 22:32:43
URL: http://smsalåna.nu

Design by:

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0